14 Şubat 2014 Cuma

Türk-Japon Turizminde, TUROB'dan Önemli Adım!-Yılmaz Parlar

Türk-Japon Turizminde, TUROB'dan Önemli Adım!
HIS Travel organizasyonu, Türk Hava Yolları Tokyo Müdürlüğü işbirliği ile İstanbul'a gelen
Japonya'nın önde gelen Otel yatırımcıları/işletmecileri, turizm eğitim okulları, düğün ve
organizasyon firmaları CEO'larından oluşan 20 kişilik heyet, TUROB Yönetimi ile Point Hotel
Taksim’de bir araya geldi.

İki ülke arasındaki turizm ilişkilerinin değerlendirildiği toplantıda, turizm yatırımları ve olası
işbirliği projelerini değerlendirilerek; iki ülkedeki otelcilik ve turizm sektöründeki sayısal
veriler, otelcilik ve turizm eğitimi, çalışma hayatı, yabancı personel, tanıtım stratejileri,
düğün ve organizasyon sayıları konularında görüş alışverişinde bulunuldu. Japon katılımcılar;
son yıllarda ülkelerinde çiftler arasında düğün sayısının düşüş gösterdiğini, çiftlerin daha
çok aile içi küçük törenler ile düğünlerini gerçekleştirdiklerini, yurt dışında ise Hawaii
dışında çok destinasyonun tercih edilmediği, bu nedenle düğün turizmi üzerine alternatif
pazarlar arandığını, bunun içinde Türkiye'nin gerek kültürel açıdan gerek sunulan hizmet
çeşitliliği açısından iyi bir seçenek olacağı, bu etkinlik vesilesi ile bir saha araştırması yapıldığı
aktarılmıştır. Japon katılımcılar; düğünlerin genel olarak Sonbahar-İlkbahar dönemlerinde,
ortalama 70-200 kişi katılımı ile yapıldığını dile getirmişlerdir. Japonya’da düğün turizmini
olumsuz etkileyen bir önemli etmen de yaygın olarak toplum tarafından yılın belli günlerinin
uğursuz olduğu (toplam 60 ayrı gün var) inanışı nedeniyle bu günlerde genellikle düğün
yapılmamasıdır.
Toplantıda ayrıca;
• Turizm eğitimi alanında işbirliği olanaklarının geliştirilmesi,
• Düğün ve organizasyon (açılış, balo, ödül töreni vs.) mekanlarının tanıtımlarının
internet üzerinden ve sosyal medya aracılığı ile yapılması için çalışma başlatılması,
• Türkiye’nin Japonya düğün pazarına yönelik Ramazan Ayı’nı önemli bir pazarlama
yöntemi olarak kullanması,
• Sektörel temasların artırılarak sürdürülmesi, böylece iki ülke arasındaki işbirliği
ve ilişkilerin güçlenmesinde önemli adımların atılacağı konularında görüş birliğine
varılmıştır.

TUROB HAKKINDA
1971 yılında kurulan ve %80’i İstanbul’da olmak üzere Türkiye’nin her yanından 80.000’i aşkın yatağı
temsil eden TUROB, Türkiye’de turizmin gelişmesinde önemli rol oynayan öncü ve etkin sivil toplum
kuruluşlarından biridir. Birliğin amacı, turizmle ilgili konular üzerinde bilimsel ve pratik çalışmalar
yapmak, turizmin ve turistik tesislerin turizmin gereklerine uygun gelişmesini sağlamak, kanun


ve yönetmeliklerin geliştirilmesinde rol almak ve sektörün pazarlama, tanıtma ve satış geliştirme
çalışmalarında öncülük etmektir. TUROB, bu çalışmalarını komiteler kurarak gerçekleştirdiği gibi, bu
konularda çalışan kamu veya özel sektöre mensup kuruluşlar ve komitelerde üyelik ve temsilcilikler
sağlayarak da gerçekleştirir. TUROB, Türkiye ve Dünya’daki turizm sektörü ile ilgili tüm gelişmeleri,
istatistiki bilgileri ve verileri temin ederek üyelerini bilgilendir. Üyeleri arasında oteller, restoranlar,
kongre merkezleri, hamam ve gece kulüpleri bulunmaktadır. Türkiye’nin yurt dışında etkili bir şekilde
tanıtılması için çalışmalarda bulunur. Ayrıca, turizm alanında yüksek vasıflı işletmeci ve yöneticilerin
yetiştirilmeleri için eğitim, seminer, panel, konferans, sempozyum ve benzeri etkinlikler düzenler.
TUROB, Dünya Turizm Örgütü (UNWTO),Uluslararası Otelciler ve Restorancılar Birliği (IH&RA), Avrupa


Oteller, Restoranlar ve Kafeler Birliği(HOTREC) üyesidir.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder